Sociale Zekerheid

Jouw fiscale fiche beschikbaar op Mijn ABVV

Kreeg je in 2020 een werkloosheidsuitkering? Die moet je invullen in je belastingaangifte. Het totaal aan inkomsten uit werkloosheid voor het jaar 2020 vind je in jouw fiscale fiche...

Naar Belgische steun voor de oprichting van een mondiaal fonds voor sociale bescherming

In 2021 willen we nieuwe stappen zetten richting meer universele sociale bescherming. Om dit te realiseren, rekenen we op politieke wil vanuit progressieve hoek.

‘We moeten van een armoedig beleid naar een armoedebeleid’ - Dubbelinterview Anne Van Lancker en Miranda Ulens

Zonder echte hervormingen zal de armoede alleen maar toenemen. Zeker nu de coronacrisis de kloof tussen arm en rijk vergroot. Toch zijn Anne van Lancker van Decenniumdoelen en onze eigen Miranda Ulens hoopvol. Wanneer mensen dreigen kopje onder te gaan, staan anderen op om het tij te keren.

Na corona, anders en beter - #Barometer20

Sinds de Tweede Wereldoorlog hebben we geen crisis gekend zoals deze aangericht door een onverwacht virus. De coronacrisis veroorzaakt leed, veel leed. Zowel fysiek als psychisch, zowel sociaal als economisch. De sociaal-economische barometer van het ABVV probeert op verschillende maatschappelijke domeinen lessen te trekken.

Het regeerakkoord De Croo door een syndicale bril

We bekijken het regeerakkoord De Croo door een syndicale bril. We overlopen de sterke punten, de minpunten en geven antwoord op enkele vragen.