Sociale verkiezingen

Sociale verkiezingen uitgesteld: vragen en antwoorden

De sociale verkiezingen van mei 2020 werden uitgesteld naar november 2020. Wat betekent dit nu concreet? Wat met de procedure, kandidaturen, getuigen, campagnes ...? Lees hier de antwoorden op al je vragen en download de nieuwe verkiezingskalender.

Sociale verkiezingen worden uitgesteld

De sociale verkiezingen die gepland stonden voor mei 2020 worden uitgesteld. Dat zijn de vakbonden en werkgevers in de Groep van 10 overeengekomen. “De gezondheid van de bevolking primeert.”

Vrouwen weten waarom

Mannen en vrouwen gelijk anno 2020? Neen, nog steeds niet. Vrouwen verdienen nog altijd 20 procent minder dan mannen, nu al voor het zesde jaar op rij. 23.7% zelfs. De loonkloof daalt niet. Integendeel. Het wordt hoog tijd om die kloof te dichten. De sociale verkiezingen dit jaar kunnen daar misschien een handje bij helpen. #SamenVooruit voor loongelijkheid!

Sociale verkiezingen: stem ABVV, stem lijst 3

De volgende sociale verkiezingen vinden plaats tussen 11 en 24 mei 2020. Vandaag vond de lottrekking van de lijstnummers van de vakbonden plaats. Het ABVV trok lijstnummer 3.

Download de app sociale verkiezingen

App sociale verkiezingen

Download nu de ABVV-applicatie voor de sociale verkiezingen 2020!