Klimaat en Milieu

Wat na de coronacrisis? Manifest van het ABVV

Check hier het postcorona manifest van het ABVV. Ons vaccin tegen de sociale crisis.

Voor een toekomstbestendig economisch model

De geschiedenis zit vol met sleutelmomenten die worden aangegrepen om de wereld te veranderen. Hopelijk evolueert het post-coronatijdperk in positieve richting.

Handelsakkoord EU-Mercosur: alle lichten op rood

Het middenveld roept op het model van handelsakkoorden te herzien en bindende afspraken op te nemen rond sociale rechtvaardigheid en duurzaamheid. Om te beginnen in het akkoord tussen de EU en de Mercosur-landen Argentiniƫ, Braziliƫ, Paraguay en Uruguay.

Meer zekerheid, meer kwaliteit: sociaal-economische barometer 2019

De regionale regeringen zijn gevormd. Nu kijken we volop naar het federale niveau. Wat heeft de afgelopen regeerperiode opgeleverd? Waarom kampen we met een begrotingstekort? Hoe komt het dat de koopkracht en de sociale zekerheid onder druk staan? Wat moet er gebeuren?

Teken de petitie om Braziliaans oud-president Lula vrij te krijgen

Op 20 augustus zat de voormalig Braziliaanse president Luiz 'Lula' Inacio da Silva 500 dagen vast in de gevangenis. Sinds zijn gevangenschap is de strijdvaardigheid er niet minder om geworden. Zo verzamelde men onlangs haast 100.000 handtekeningen voor zijn vrijlating. Lula zit ongegrond vast, er is geen bewijstlast. Dit kan niet in een liberale democratie.