Gezondheid en veiligheid

Veilig heropstarten na COVID-19? Info voor delegees

Info voor delegees over wat je zelf kan doen en over wat je bedrijf moet doen om de heropstart na de coronacrisis veilig te laten verlopen.

Wereldgezondheidsdag = oproep voor #health4all!

7 april is Wereldgezondheidsdag. Doe mee met ons, hang een wit doek op en help zo solidariteit te verspreiden, en niet het coronavirus. We gaan voor investeringen in zorg en gezondheid.

Deze tips beschermen je tegen het coronavirus

Samen kunnen we het coronavirus de baas. Maar dan moeten we ons wel houden aan volgende tips en gebruiken.

Meer zekerheid, meer kwaliteit: sociaal-economische barometer 2019

De regionale regeringen zijn gevormd. Nu kijken we volop naar het federale niveau. Wat heeft de afgelopen regeerperiode opgeleverd? Waarom kampen we met een begrotingstekort? Hoe komt het dat de koopkracht en de sociale zekerheid onder druk staan? Wat moet er gebeuren?

Sociale zekerheid in het rood? Het zijn de inkomsten!

Om na jaren van budgettair wanbeleid de meubelen te redden wordt een ongezien zware inleveringsronde voorbereid. Niet op de uitgaven richting farma-industrie, wel op ziekte- en werkloosheidsuitkeringen, pensioenen en gezondheidszorg. De vakbonden willen dit vermijden door de focus te leggen op de inkomsten, en niet op de uitgaven van de sociale zekerheid.