Fiscaliteit en Economie

‘We moeten van een armoedig beleid naar een armoedebeleid’ - Dubbelinterview Anne Van Lancker en Miranda Ulens

Zonder echte hervormingen zal de armoede alleen maar toenemen. Zeker nu de coronacrisis de kloof tussen arm en rijk vergroot. Toch zijn Anne van Lancker van Decenniumdoelen en onze eigen Miranda Ulens hoopvol. Wanneer mensen dreigen kopje onder te gaan, staan anderen op om het tij te keren.

Na corona, anders en beter - #Barometer20

Sinds de Tweede Wereldoorlog hebben we geen crisis gekend zoals deze aangericht door een onverwacht virus. De coronacrisis veroorzaakt leed, veel leed. Zowel fysiek als psychisch, zowel sociaal als economisch. De sociaal-economische barometer van het ABVV probeert op verschillende maatschappelijke domeinen lessen te trekken.

Aan de federale onderhandelaars: genoeg gepalaverd

Al meer dan 600 dagen zitten we zonder een volwaardige regering. Nochtans is de nood hoog voor een volwaardige federale regering. Het ABVV dringt aan.

Wat na de coronacrisis? Manifest van het ABVV

Check hier het postcorona manifest van het ABVV. Ons vaccin tegen de sociale crisis.

Hoe stemmen Europarlementariërs over fiscale rechtvaardigheid?

VoteWatch bracht een rapport uit van hoe Belgische leden van het Europees parlement stemmen rond kwesties van rechtvaardige fiscaliteit. De opstelling van N-VA en Vlaams Belang valt erg op.