Corona duwt kwetsbare mensen kopje onder

Er moet een politieke consensus zijn om het risico op armoede of sociale uitsluiting, dat 1 op de 5 Belgen treft, te bestrijden. Wie het voor corona al moeilijk had om het hoofd boven water te houden, dreigt nu kopje onder te gaan. Een belangrijk gegeven, zeker op deze Werelddag van verzet tegen armoede.

Werelddag van het verzet tegen Armoede: meer dan ooit nodig

Op zaterdag 17 oktober is het ‘Werelddag van verzet tegen armoede’. Een belangrijke dag om aandacht te vragen voor de vele mensen die dag in dag uit strijden tegen armoede.

Samen vooruit voor veiligheid en gezondheid op de werkvloer - stem lijst 3!

Een veilige en gezonde werkomgeving is niet vanzelfsprekend. Jouw ABVV-delegees werken er elke dag aan. Daarom dat de sociale verkiezingen en een stem op lijst 3 zo belangrijk zijn.

Een minimumloon van €14 per uur is broodnodig!

Om fatsoenlijk van je job te kunnen leven, is een minimumloon van €14 bruto/uur -€2.300 bruto/maand- een must.

ABVV-delegees: onze strijdende superhelden voor waardig werk

Op deze werelddag voor waardig werk is het belangrijk om stil te staan bij het geleverde werk van onze ABVV-delegees. Ook zij willen samen vooruit voor waardig werk en sociale bescherming.