Alle thema's

Solidariteitsverklaring met de werknemers van d’Ieteren

De werknemers van D'Ieteren - importeur en distributeur van auto's - zijn nu al twee weken in staking

Brochure - De maximale loonmarge. Voorstellen voor hervorming van een kaduke wet

In 1996 werd de wet tot bevordering van de werkgelegenheid en tot preventieve vrijwaring van het concurrentievermogen aangenomen. Deze loonnormwet was bedoeld om de concurrentiepositie van de Belgische bedrijven veilig te stellen. Om meerdere redenen vragen de vakbonden de herziening van de Wet van ’96.

Verdeling van de welvaartsenveloppe: eindelijk goed nieuws

Het langverwachte akkoord over de verdeling van de welvaartsenveloppe brengt goed nieuws voor al wie van een uitkering moet leven. Wij zijn ook tevreden dat het akkoord voor een groot en belangrijk deel is gebaseerd op wat het ABVV had gevraagd. Het blijft jammer dat het zo lang heeft moeten duren, maar het is goed dat er nu duidelijkheid is. Want heel veel mensen kunnen deze verhoging van hun pensioen of uitkering, bovenop de index, heel erg goed gebruiken. Dit resultaat is het resultaat van onze acties. Dank aan alle militanten. Nu kunnen we de loononderhandelingen eindelijk aanvatten. Eerst op interprofessioneel niveau in de Groep van 10, daarna in de sectoren en de bedrijven.

Persberichten

Energieprijzen swingen de pan uit, terwijl burgers in de kou dreigen te komen staan

Het ABVV vreest dat het voor nog meer gezinnen onmogelijk dreigt te worden om hun energiefacturen te betalen