Alle thema's

Actu Werelddag van Verzet tegen Armoede

17 oktober 2010 | Werelddag van Verzet tegen Armoede

Alle uitkeringen moeten minstens verhoogd worden tot boven de armoededrempel. Ook de laagste inkomens moeten omhoog

Actu Euromanifestatie groot succes

Euromanifestatie groot succes !

100.000 Europeanen betoogden vandaag in Brussel tegen een blind bezuinigingsbeleid en voor een sociaal Europa. Foto's en een video kan je hier bekijken

Actu Neem deel aan de Europese syndicale actiedag

Neem op 29/09 deel aan de Europese betoging te Brussel !

Voor werk, duurzame groei en rechtvaardige fiscaliteit. Tegen strenge bezuinigingen en bestaansonzekerheid

De nood aan een vaccin tegen de sociale crisis is bijzonder hoog

Het ABVV voerde vandaag actie voor het gebouw van de Nationale Bank onder de slogan “een vaccin tegen de sociale crisis”.

Grondwettelijk Hof vernietigt Bijkluswet: vakbonden verheugd maar dringen ook aan oplossing voor inkomensverlies

ACV, ABVV en ACLVB hebben van meet af de regeling voor het bijklussen tot 6.340 euro aangeklaagd en startten een procedure bij het Grondwettelijk Hof. We stelden dat het over een nefaste maatregel voor werknemers en voor de sociale zekerheid ging en dat de regelgeving de principes van gelijkheid en non-discriminatie schond. We zijn tevreden dat het Grondwettelijk Hof deze redenering volgt.