Alle thema's

Actu Werkgevers nemen hun verantwoordelijkheid niet op in het klimaatdebat

Werkgevers nemen hun verantwoordelijkheid niet op in het klimaatdebat

Het VBO riep de regering op de toeslag voor de offshore windmolenparken vanaf 2011 in de federale "bijdrage" op te nemen. Een gevaarlijk voorstel

Actu Hoopgevend klimaatakkoord herstelt vertrouwen

Hoopgevend klimaatakkoord herstelt vertrouwen

De klimaattop te Cancun heeft concrete afspraken opgeleverd en herstelt zo het geschonden vertrouwen in globaal overleg

Actu De klimaattop te Cancun: een nieuwe kans?

De Klimaattop te Cancun: een nieuwe kans?

Is de Klimaattop (29 nov. - 10 dec. 2010) een nieuwe kans voor een akkoord in de strijd tegen de klimaatopwarming?

Het rommelt bij Engie. Welke toekomst voor onze werknemers?

Het hoofdkwartier van Engie in Parijs heeft aangekondigd dat twee derde van de service-activiteiten die deel uitmaken van de wereldwijde groep Engie, zullen afgestoten worden. In België worden 10.000 werknemers rechtstreeks tewerkgesteld in deze branche. Het gaat voornamelijk om Fabricom, Axima en Cofely, maar ook kleinere entiteiten zijn betrokken.

Liberalisering van elektriciteit is economisch en sociaal nefast

De totale vrijmaking van de elektriciteits- en aardgasmarkt dateert ondertussen al van 12 jaar geleden. Maar wat is het resultaat? Een enorme prijsstijging voor de consument en een toename van ‘energiearmoede’.