Alle thema's

Actu Ontwapenen om te ontwikkelen

Ontwapenen om te ontwikkelen

Samen met de vredesbewegingen vragen we een duidelijker en actiever engagement om de Amerikaanse kernwapens weg te halen uit België

Actu Nucleaire rente objectief vastgelegd

Nucleaire rente objectief vastgelegd

De energiewaakhond CREG heeft de omvang van de onterechte nucleaire winsten vastgelegd én voorgesteld om het hele bedrag bij de sector af te romen

Actu Onterechte nucleaire winst komt de gemeenschap toe

Onterechte nucleaire winst komt de gemeenschap toe

De onterecht gemaakte winst op de afgeschreven kerncentrales moet terugvloeien naar de gemeenschap en dienen om de elektriciteitsfactuur te verlichten

Het rommelt bij Engie. Welke toekomst voor onze werknemers?

Het hoofdkwartier van Engie in Parijs heeft aangekondigd dat twee derde van de service-activiteiten die deel uitmaken van de wereldwijde groep Engie, zullen afgestoten worden. In België worden 10.000 werknemers rechtstreeks tewerkgesteld in deze branche. Het gaat voornamelijk om Fabricom, Axima en Cofely, maar ook kleinere entiteiten zijn betrokken.

Liberalisering van elektriciteit is economisch en sociaal nefast

De totale vrijmaking van de elektriciteits- en aardgasmarkt dateert ondertussen al van 12 jaar geleden. Maar wat is het resultaat? Een enorme prijsstijging voor de consument en een toename van ‘energiearmoede’.