KOPA Limburg vzw zoekt een

job- en taalcoach

KOPA begeleidt in heel Vlaanderen mensen uit kansengroepen naar een duurzame tewerkstelling. Dit realiseren we door opleiding, begeleiding naar werk en coaching op de werkvloer. Benieuwd naar onze organisatie? vzwKOPA - Startpagina (weebly.com)

In het KOPA-team sta je in voor job- en taalcoaching. Je biedt job- en taalondersteuning aan werknemers op de werkvloer met het oog op duurzame tewerkstelling en je benadert werkgevers en organisaties pro actief om job- en taalcoaching voor te stellen. Je geeft ook arbeidsmarktgerichte opleidingen of modules gericht op soft skills op de werkvloer zoals sociale vaardigheden, sollicitatietraining,…

Jouw taken

• Je coacht - fysiek en online - werknemers op de werkvloer met oog op het verbeteren van de Nederlandse taal en/of biedt begeleiding met als doel een snelle inwerking op een nieuwe job met het oog op een duurzame tewerkstelling.
  • Je contacteert werkgevers en sectorfondsen proactief om het project job- en taalcoaching te promoten.
  • Je geeft lesmodules op de werkvloer aan werknemers omtrent thema’s relevant voor de doelgroep.
  • Je voert nauwgezet administratieve taken uit en volgt de administratie op die verband houdt met je begeleidende opdracht.
  • Je geeft mee uitvoering aan de beleidsdoelstellingen van KOPA.
  • Je rapporteert aan je direct leidinggevende

Jouw profiel

• Je beschikt over een bachelor of masterdiploma, bij voorkeur in een sociale of pedagogische studierichting of gelijkwaardig door ervaring.
  • Je bent een enthousiast en ondernemend iemand. Je bent daarbij klantgericht.
  • Je werkt betrouwbaar: afspraken nakomen is je motto. Wij en je coachees kunnen op je bouwen.
  • Je kan goed samenwerken en vindt dat belangrijk. Daarnaast weet je zelfstandig aan de slag te gaan en je weg te vinden.
  • Sterk analytisch vermogen dat je helpt om pedagogisch vaardig te zijn. Je kan het dus goed uitleggen! Competentiegerichte leermethodieken zijn je daarbij niet vreemd.
  • Je coacht klanten. Daarbij kan je je goed inleven in de situatie van de ander.
  • Je bent een goede planner! Je plant, organiseert en toetst  vervolgens de voortgang van je werkproces.
  • Je bent overtuigend.
  • Je handelt met inzicht in de organisatie. Onze waarden zijn daarbij heel belangrijk. Die ken je en past ze toe.

Jouw kennis en vaardigheden

• Je hebt een goede kennis van de methodische aanpak inzake job- en taalcoachen van volwassenen uit de kansengroepen.
  • Je beschikt over een gezonde dosis commerciële feeling die je kan aanwenden om contacten te leggen met werkgevers, partners, …
  • Je drukt je foutloos uit in het Nederlands, zowel in gesproken als geschreven vorm. Je kan vlot communiceren en hanteert een taalgebruik aangepast aan de doelgroep.
  • Je hebt een goede kennis van courante informaticatoepassingen, in het bijzonder tekstverwerking en presentatie. Je gebruikt het internet en e-mailtoepassingen zonder problemen. Goede kennis van online coachingsinstrumenten en digitale leermiddelen is een pluspunt.
  • Je hebt een goede kennis van pedagogische principes.
  • Basiskennis van het sociale middenveld en de arbeidsmarkt.
  • Je bent in het bezit van een rijbewijs B en een eigen wagen.

Wij bieden

Een boeiende job in Limburg waarin je jezelf kan ontplooien binnen een kleine enthousiaste organisatie met groei ambities en een prettige werksfeer.

Een contract van onbepaalde duur voor een voltijdse of een 4/5e baan en voorzien een snelle indiensttreding. Je kan een competitief loon verwachten met diverse extra- legale voordelen. Relevante ervaring kan worden meegenomen.

Sollicitatieprocedure

Wij selecteren op basis van kwaliteiten en competenties.

We ontvangen je motivatiebrief en CV ten laatste op 6 oktober 2021.

De sollicitatieprocedure bestaat uit een screening op basis van CV en motivatiebrief, een online schriftelijke proef tussen 11 en 12/10/2021 en een mondeling gesprek op 15/10/2021.

Stuur je motivatiebrief en CV naar:

KOPA LIMBURG

T.a.v. Jeff Van de Velde