Alle thema's

Naar een solidariteitsfonds voor de minimumlonen

In het kader van de onderhandelingen voor een Interprofessioneel Akkoord voor ‘21-‘22, legt het ABVV de oprichting van een solidariteitsfonds voor de minimumlonen op de onderhandelingstafel.

IPA - 25 februari: vakbonden organiseren nieuwe acties

Maximaal 0,4% voor loonsverhogingen, dat is peanuts. Daarom gaat het gemeenschappelijk vakbondsfront over tot een nationale actiedag.

0,4% - Menen die dat? Acties in de bedrijven op 12 februari

Een loonmarge van 0,4% voor de komende twee jaar, dat is de werknemers in hun gezicht uitlachen. Maar niet zonder gevolgen. Het ABVV organiseert op 12 februari een actiedag in de bedrijven. Deze actiedag kan de vorm aannemen van werkonderbrekingen, personeelsvergaderingen… Houd dus onze website en sociale media in de gaten voor meer informatie.

Wij willen opnieuw onderhandelingsruimte

Het keurslijf van 0,4% maakt loononderhandelingen onmogelijk. Wij willen opnieuw onderhandelingsruimte, jullie verdienen een evenwichtig akkoord.

IPA 2021-2022: koopkracht is het beste vaccin tegen de coronacrisis

Aan de vooravond van het overleg herhalen we onze eis voor meer koopkracht. Dat is het beste vaccin om te vermijden dat de coronacrisis lang blijft duren. En werknemers hebben er nu meer dan ooit recht op.

IPA – het is erop of eronder

De vertegenwoordigers van de vakcentrales en interprofessionele afdelingen van het ABVV kwamen vandaag bijeen voor een stand van zaken m.b.t. de onderhandelingen voor een IPA 21-22. Bij wat op tafel ligt, kunnen we niet anders dan vaststellen dat er voor de werknemers geen evenwichtige maatregelen zitten.

Geen loonnorm zonder vooruitgang voor het minimumloon

Het Federaal Comité van het ABVV kwam gisteren (18/5) samen via videoconferentie.

Met een imperatieve loonmarge van 0,4% is verder onderhandelen uitgesloten

Het ABVV, het ACV en het ACLVB zijn altijd voorstander gebleven van het sluiten van een interprofessioneel akkoord, omdat dit akkoord de arbeidsvoorwaarden van bijna 4 miljoen werknemers kan verbeteren.