Internationaal
Name
Internationaal

Info over onze internationale syndicale projecten met lokale vakbonden in Zuid-Amerika, Afrika, de Caraïben en het Midden-Oosten?

20.10.2023

Stop het bloedvergieten in Gaza

Geconfronteerd met het drama dat zich voor onze ogen ontvouwt, moet het kompas van België en de Europese Unie meer dan ooit het internationaal recht en de bescherming van het leven, de waardigheid en de mensenrechten blijven.

10.10.2023

ABVV pleit voor snelle de-escalatie in Israël-Palestina

Enkel wanneer iedereen toekomstperspectief heeft en zijn mensenrechten geëerbiedigd ziet, is een duurzame vrede mogelijk in de regio.

07.03.2023

ABVV solidair met het Palestijnse volk en democratische krachten in de regio

Het ABVV herhaalt zijn solidariteit met het Palestijnse volk en veroordeelt de militaire bezetting – die nu al ruim 75 jaar duurt – van de Palestijnse gebieden in de scherpst mogelijke bewoording.

23.02.2023

Stappen naar vrede – Stappen voor vrede

Met een stappenplan voor vrede trekken we op 26 februari door Brussel. Wij hebben onze stem, om ons solidair te verklaren met burgers die onder de oorlog lijden, en te pleiten voor wat we wel willen: een Europa van vrede, met een sociale en ecologische agenda.

22.02.2023

Solidariteit met Tunesische vakbonden na uitwijzing algemeen secretaris EVV

Samen met de hele Europese en internationale vakbeweging veroordeelt het ABVV krachtig de uitwijzing uit Tunesië van Esther Lynch, algemeen secretaris van het Europees Vakverbond (EVV), waarbij het ABVV is aangesloten.

25.10.2023

In zijn jaarlijkse doorlichting van ons land erkent het Internationaal Monetair Fonds (IMF) dat ons land de crisis uitstekend heeft doorstaan. De maatregelen van de federale regering zorgden ervoor dat de economie veerkracht toonde en dat de koopkracht goed werd beschermd. Toch blijft het IMF zich blindstaren op besparingen.

14.06.2023

Na vier jaar overleg is het zover! Op dinsdag 13 juni overhandigde federaal minister van Werk Pierre-Yves Dermagne de Belgische ratificatie van Conventie 190 betreffende de “uitbanning van geweld en intimidatie in de wereld van werk” aan de Directeur-Generaal van de Internationale Arbeidsorganisatie (IAO).