Alle thema's

Uitzendkracht? Praktische info, handige weetjes, je rechten en plichten: www.rechtenuitzendkracht.be

Actu Vakantiegeld voor arbeiders

Vakantiegeld voor arbeiders

Geef vandaag nog je bankrekeningnummer door aan de Rijksdienst voor Jaarlijkse Vakantie om je vakantiegeld te ontvangen

Actu Premies voor uitzendkrachten

Premies voor uitzendkrachten

Kom naar je ABVV-kantoor en regel de uitbetaling van je eindejaarspremie en syndicale premie

Actu Interimdag 6 oktober 2010

Dag van de rechten van de uitzendkrachten

Zoals ieder jaar organiseerde de Coördinatie Interim van het ABVV een actiedag ter verdediging van de rechten van de uitzendkrachten

Persberichten

Grondwettelijk Hof vernietigt Bijkluswet: vakbonden verheugd maar dringen ook aan oplossing voor inkomensverlies

ACV, ABVV en ACLVB hebben van meet af de regeling voor het bijklussen tot 6.340 euro aangeklaagd en startten een procedure bij het Grondwettelijk Hof. We stelden dat het over een nefaste maatregel voor werknemers en voor de sociale zekerheid ging en dat de regelgeving de principes van gelijkheid en non-discriminatie schond. We zijn tevreden dat het Grondwettelijk Hof deze redenering volgt.

Modern Times?

Het ABVV heeft de resultaten en conclusies van zijn grootschalige enquête ‘Modern Times’ voorgesteld. De grenzen van de flexibiliteit zijn bereikt.