Alle thema's

Uitzendkracht? Praktische info, handige weetjes, je rechten en plichten: www.rechtenuitzendkracht.be

Actu Campagne tegen dagcontracten Jong

Campagne tegen dagcontracten

Met de slogan 'Word jij graag elke dag gedumpt?' voeren we heel de zomer actie voor meer zekerheid voor uitzendkrachten. Interimwerk is geen one-day-stand! Doe mee en kleef onze tattoo

Actu ABVV op de zomerfestivals

ABVV op de zomerfestivals

Het ABVV is present op de grote zomerfestivals: Rock Werchter, Les Ardentes, Rock Zottegem, Dour, de Gentse Feesten, de Lokerse Feesten, Pukkelpop

Actu Vakantiegeld voor arbeiders

Vakantiegeld voor arbeiders

Geef vandaag nog je bankrekeningnummer door aan de Rijksdienst voor Jaarlijkse Vakantie om je vakantiegeld te ontvangen

Persberichten

Grondwettelijk Hof vernietigt Bijkluswet: vakbonden verheugd maar dringen ook aan oplossing voor inkomensverlies

ACV, ABVV en ACLVB hebben van meet af de regeling voor het bijklussen tot 6.340 euro aangeklaagd en startten een procedure bij het Grondwettelijk Hof. We stelden dat het over een nefaste maatregel voor werknemers en voor de sociale zekerheid ging en dat de regelgeving de principes van gelijkheid en non-discriminatie schond. We zijn tevreden dat het Grondwettelijk Hof deze redenering volgt.

Modern Times?

Het ABVV heeft de resultaten en conclusies van zijn grootschalige enquête ‘Modern Times’ voorgesteld. De grenzen van de flexibiliteit zijn bereikt.