Alle thema's

Actu Ontmoeting EPSCO IVV

Topontmoeting Europese ministers van Werk en Sociale Zaken en Europese vakbonden.

De Europese minsters van Werk en Social Zaken ontmoeten de Europese vakbonden op 7, 8 en 9 juli te Brussel

Actu Fraudebestrijding

800 euro per maand extra pensioen bij effectieve fraudebestrijding

De Belgische staat loopt door belastingontduiking zo'n 20 miljard euro mis aan inkomsten. Met dat bedrag kunnen we veel doen voor de werknemers en uitkeringsgerechtigden.

Actu Hart en ziel VRT

Vakbonden delen VRT-aandelen uit

De vakbonden bij de VRT zijn gestart met een aandelencampagne. Ze delen 100.000 aandelen uit. Ieder aandeel is 48 euro waard, het bedrag dat elke Vlaming jaarlijks betaalt om de openbare omroep te financieren. Registreer je nu ook als aandeelhouder!

Effectentaks: onvoldoende en niet in verhouding met inspanningen werknemers

Het wetsontwerp over een taks op effectenrekeningen, is een stap in de goede richting. Maar die stap is te klein. We kunnen niet akkoord gaan met het feit dat de inspanningen die gevraagd worden aan de houders van een effectenrekening, niet in verhouding staan tot wat de werknemers moeten bijdragen.

Sociaal-economische barometer 2020

Naar jaarlijkse gewoonte publiceert het ABVV in het najaar haar sociaal-economische barometer. De editie 2020 staat volledig in het teken van de crisis die Covid-19 met zich meebracht.