Alle thema's

Actu Europees parlement stelt teleur

Europees parlement stelt teleur

We betreuren dat een meerderheid in het Europees Parlement het voorstel van een Europese taks op financiële transacties verworpen heeft

Actu Budget gezondheidszorg 2011 unaniem goedgekeurd

Budget gezondheidszorg 2011 unaniem goedgekeurd

Er is budget voor nieuwe maatregelen ten gunste van patiënten en ten gunste van de werkgelegenheid en het personeel in de sector

Actu Euromanifestatie groot succes

Euromanifestatie groot succes !

100.000 Europeanen betoogden vandaag in Brussel tegen een blind bezuinigingsbeleid en voor een sociaal Europa. Foto's en een video kan je hier bekijken

Persberichten

Miljarden dollars aan verdachte geldstromen, terwijl burgers op hun honger blijven zitten

Enkele dagen geleden werd bekend dat er tussen 1999 en 2018 wereldwijd voor meer dan 2.000 miljard dollar aan verdachte geldstromen werden ontdekt in de banksector. Meerdere banken actief in ons land, blijken ook betrokken te zijn en duiken in de gelekte rapporten op. Het zoveelste geldschandaal op rij waardoor onze overheden massaal inkomsten verliezen en waarvoor burgers dan opdraaien.

Opheffing bankgeheim is eerste stap richting meer fiscale rechtvaardigheid

Om het hoofd te kunnen bieden aan de sociale en economische gevolgen van de coronacrisis heeft de overheid een reeks buitengewone uitgaven moeten doen. De vraag die zich nu stelt is wie de factuur zal betalen.