Alle thema's

Voor een rechtvaardige en betekenisvolle belastinghervorming

Werknemers mogen de prijs niet betalen voor de coronacrisis-beheersing. Het is tijd voor een betekenisvolle belastinghervorming die de zwakste schouders ontlast en de zwaarste lasten op de sterkste schouders legt.

Hoe kunnen we weer vooruitkijken?

Hoe gaat de samenleving er uit zien wanneer deze gezondheidscrisis is afgewikkeld? Zomaar terugkeren naar de orde van de dag lijkt uitgesloten.

"Mag er nog wat ambitie zijn?" - Miranda Ulens

In de aanloop naar haar favoriete seizoen wil Miranda Ulens, algemeen secretaris van het ABVV, graag wat meer positieve ambitie zien. “De Belgen verdienen dat.”

Persberichten

Miljarden dollars aan verdachte geldstromen, terwijl burgers op hun honger blijven zitten

Enkele dagen geleden werd bekend dat er tussen 1999 en 2018 wereldwijd voor meer dan 2.000 miljard dollar aan verdachte geldstromen werden ontdekt in de banksector. Meerdere banken actief in ons land, blijken ook betrokken te zijn en duiken in de gelekte rapporten op. Het zoveelste geldschandaal op rij waardoor onze overheden massaal inkomsten verliezen en waarvoor burgers dan opdraaien.

Opheffing bankgeheim is eerste stap richting meer fiscale rechtvaardigheid

Om het hoofd te kunnen bieden aan de sociale en economische gevolgen van de coronacrisis heeft de overheid een reeks buitengewone uitgaven moeten doen. De vraag die zich nu stelt is wie de factuur zal betalen.