Alle thema's

Aan de federale onderhandelaars: genoeg gepalaverd

Al meer dan 600 dagen zitten we zonder een volwaardige regering. Nochtans is de nood hoog voor een volwaardige federale regering. Het ABVV dringt aan.

Wat na de coronacrisis? Manifest van het ABVV

Check hier het postcorona manifest van het ABVV. Ons vaccin tegen de sociale crisis.

Hoe stemmen Europarlementariƫrs over fiscale rechtvaardigheid?

VoteWatch bracht een rapport uit van hoe Belgische leden van het Europees parlement stemmen rond kwesties van rechtvaardige fiscaliteit. De opstelling van N-VA en Vlaams Belang valt erg op.

Persberichten

Miljarden dollars aan verdachte geldstromen, terwijl burgers op hun honger blijven zitten

Enkele dagen geleden werd bekend dat er tussen 1999 en 2018 wereldwijd voor meer dan 2.000 miljard dollar aan verdachte geldstromen werden ontdekt in de banksector. Meerdere banken actief in ons land, blijken ook betrokken te zijn en duiken in de gelekte rapporten op. Het zoveelste geldschandaal op rij waardoor onze overheden massaal inkomsten verliezen en waarvoor burgers dan opdraaien.

Opheffing bankgeheim is eerste stap richting meer fiscale rechtvaardigheid

Om het hoofd te kunnen bieden aan de sociale en economische gevolgen van de coronacrisis heeft de overheid een reeks buitengewone uitgaven moeten doen. De vraag die zich nu stelt is wie de factuur zal betalen.