Alle thema's

"Mag er nog wat ambitie zijn?" - Miranda Ulens

In de aanloop naar haar favoriete seizoen wil Miranda Ulens, algemeen secretaris van het ABVV, graag wat meer positieve ambitie zien. “De Belgen verdienen dat.”

Inkomensgarantie voor ouderen: vrouwen voornaamste slachtoffers huidige regeling

De huidige bedragen van de Inkomensgarantie voor ouderen (IGO), bieden net als die van het minimumpensioen, nog steeds onvoldoende bescherming tegen armoede, en zijn te laag om van een waardig en rustig pensioen te kunnen genieten. Samen met andere organisaties klagen we aan dat vooral vrouwen getroffen worden door de huidige gang van zaken.

Opinie: Het minimumpensioen verhogen tot minstens 1500 euro is meer dan verantwoord

Arbeidseconoom Stijn Baert noemt een verhoging van het minimumpensioen als politiek smeermiddel onverantwoord. Maar hij gaat zelf een paar keer sterk de mist in met zijn ondertussen grijsgedraaide plaat.

De nood aan een vaccin tegen de sociale crisis is bijzonder hoog

Het ABVV voerde vandaag actie voor het gebouw van de Nationale Bank onder de slogan “een vaccin tegen de sociale crisis”.

ABVV pleit voor versterkte en duurzaam gefinancierde sociale zekerheid

Het ABVV schuift 10 pistes naar voor om onze sociale zekerheid te verankeren, verbeteren en verdiepen. We verbreden de financieringsbasis met oog op ‘de sociale zekerheid van morgen’.