Alle thema's

Actu IPA-bis onvoldoende!

IPA-bis onvoldoende!

Het ABVV kan niet instemmen met het bemiddelingsvoorstel van de regering zoals het nu voorligt. We handhaven onze nationale actiedag op 4 maart. Lees en download het nieuwe pamflet

Actu ABVV verwerpt ontwerp-IPA 2011-2012

ABVV verwerpt ontwerp-IPA 2011-2012

Een grote meerderheid (75%) binnen onze vakbond keurt het ontwerp-IPA af. We zetten een sensibiliserings- en mobilisatiecampagne op en voeren elke vrijdag actie.

Actu Uw sociale zekerheid in gevaar

Uw sociale zekerheid in gevaar

Geïnteresseerd in de geschiedenis en de toekomst van jouw sociale zekerheid? Lees dan dit boek. Bestel nu en geniet van onze korting

Persberichten

Miljarden dollars aan verdachte geldstromen, terwijl burgers op hun honger blijven zitten

Enkele dagen geleden werd bekend dat er tussen 1999 en 2018 wereldwijd voor meer dan 2.000 miljard dollar aan verdachte geldstromen werden ontdekt in de banksector. Meerdere banken actief in ons land, blijken ook betrokken te zijn en duiken in de gelekte rapporten op. Het zoveelste geldschandaal op rij waardoor onze overheden massaal inkomsten verliezen en waarvoor burgers dan opdraaien.

De nood aan een vaccin tegen de sociale crisis is bijzonder hoog

Het ABVV voerde vandaag actie voor het gebouw van de Nationale Bank onder de slogan “een vaccin tegen de sociale crisis”.