Alle thema's

Minimumpensioen omhoog. Eindelijk

Het wettelijk minimumpensioen voor werknemers is op 1 januari met 2,65% opgetrokken. Het is de eerste van een ongeziene reeks jaarlijkse verhogingen zodat tegen 2024 het wettelijk minimumpensioen stijgt naar 1.580 euro bruto voor wie een loopbaan van 45 jaar heeft. Dat is ongeveer 300 euro meer dan vandaag.

Interprofessioneel akkoord: we gaan ervoor

Loonsverhogingen en betere bescherming. Daar zijn werknemers aan toe. Daar gaan we voor bij de start van de onderhandelingen voor een interprofessioneel akkoord 2021-2022.

"Mag er nog wat ambitie zijn?" - Miranda Ulens

In de aanloop naar haar favoriete seizoen wil Miranda Ulens, algemeen secretaris van het ABVV, graag wat meer positieve ambitie zien. “De Belgen verdienen dat.”

Persberichten

Miljarden dollars aan verdachte geldstromen, terwijl burgers op hun honger blijven zitten

Enkele dagen geleden werd bekend dat er tussen 1999 en 2018 wereldwijd voor meer dan 2.000 miljard dollar aan verdachte geldstromen werden ontdekt in de banksector. Meerdere banken actief in ons land, blijken ook betrokken te zijn en duiken in de gelekte rapporten op. Het zoveelste geldschandaal op rij waardoor onze overheden massaal inkomsten verliezen en waarvoor burgers dan opdraaien.

De nood aan een vaccin tegen de sociale crisis is bijzonder hoog

Het ABVV voerde vandaag actie voor het gebouw van de Nationale Bank onder de slogan “een vaccin tegen de sociale crisis”.