ABVV-regio Antwerpen zoekt voor zijn Werkloosheidsdienst:

dienstverleners

voor zijn dienstencentra gevestigd te Antwerpen, Hoboken, Deurne, Merksem, Kapellen en Boom.

Als dienstverlener sta je, samen met je collega's, in voor een correcte en snelle dienstverlening aan onze werkloze leden. Aan het loket stel je de werkloosheidsdossiers op en je informeert onze leden over de werkloosheidsreglementering. In backoffice doe je de administratieve verwerking van de werkloosheidsdossiers.

Jouw taken

Het beheren van het werkloosheidsdossier van het lid:

• opvangen van leden aan het loket (face to face)
  • correct opmaken, opvolgen en indienen van het werkloosheidsdossier (steunaanvragen, vrijstelling, wijzigingsaangiften) en de verwerking in AS/400
  • uitvoeren van correcte betalingen
  • nakijken en oplossen van de verwerpingen en bijpassingen door RVA en de verwerking
  • beantwoorden van telefonische oproepen en mails

Het verstrekken van informatie en attesten:

• OCMW, mutualiteit, kinderbijslagfonds, sociale huisvesting, studietoelage, werkgevers, financiële instellingen, school, RVA
  • i.v.m. werkloosheidsreglementering
  • doorverwijzen vanuit de noden van het lid naar de juiste diensten (intern - extern)

Jouw profiel

Diploma:

Bachelor met bij voorkeur maatschappelijke dienstverlening of gelijkwaardig.

Jouw competenties:

• Je bent klantgericht: je onderkent de behoeften van verschillende klanten (intern en extern) en handelt hier adequaat naar in functie van een optimale dienstverlening. Je onderneemt acties om voor de klant de geschikte oplossing te bieden bij specifieke vragen en problemen.
  • Je werkt samen: je werkt samen met anderen (intern – extern) om de vooropgestelde resultaten en doelen van de werkloosheidsdienst en het ABVV te behalen.
  • Je handelt met aandacht voor de doelstellingen en de belangen van het ABVV, de dienst en de taak. Je kent de deontologie die eigen is aan de functie en die leef je na.
  • Je werkt betrouwbaar: je handelt vanuit ethische en sociale normen. Je komt je afspraken na en neemt je verantwoordelijkheid op.
  • Je bent communicatief sterk: je kan een boodschap vaardig overbrengen zodat de klant tot wie ze gericht is ze begrijpt. Je speelt in op wat gezegd wordt en stimuleert een open dialoog. Je luistert actief.
  • Je werkt zorgvuldig: je blijft onder verhoogde druk kwaliteitsvol werk afleveren. Je weet snelheid met diepgang en nauwkeurigheid te combineren.
  • Je kan omgaan met stress: je blijft kalm en rustig in onverwachte situaties, bij tegenslag, kritiek of verhoogde werkdruk. Je reageert rustig bij tegenstand. Je behoudt een correcte houding bij confrontaties.
  • Je verbetert je eigen functioneren voortdurend: door nieuwe informatie op te nemen, efficiënt te verwerken en effectief toe te passen. Je vraagt zelf feedback en zet de feedback om in leerpunten.
  • Je analyseert een situatie: door een geheel aan informatie op een inzichtelijke en methodische manier samen te brengen. Je benadert een probleem vanuit verschillende invalshoeken. Je legt logische verbanden.

Jouw kennis:

• Nederlands (grondig), Frans en Engels (gemiddeld)
  • Sociale wetgeving en arbeidsrecht (basis)
  • Courante informaticatoepassingen: goed
  • Rijbewijs B en beschikken over een wagen is een pluspunt
  • Waarden en standpunten van het ABVV

Aanbod

• Een voltijds contract van onbepaalde duur (32 uren week)
  • Een prettige werksfeer
  • Een degelijk loon en doorgroeimogelijkheden
  • Extralegale voordelen
  • Een enthousiaste syndicale organisatie die je in je werk ondersteunt

Interesse?

Je gemotiveerde sollicitatiebrief en je cv stuur je naar: ABVV-regio Antwerpen, Mehdi Koocheki – algemeen secretaris, Ommeganckstraat 35, 2018 Antwerpen, of per mail naar vacature@abvv.be. Jouw sollicitatiebrief bereikt ons ten laatste op 3 oktober 2021.

Een jury zal de kandidaturen screenen en kandidaten selecteren voor een eerste sollicitatiegesprek. Dit gesprek gaat door op 13 oktober 2021. Op basis van het gesprek worden kandidaten geselecteerd voor een screening door Ascento (week 42 of 43). Op basis van de resultaten van de procedure worden kandidaten uitgenodigd voor een laatste gesprek met de jury. Dit heeft plaats op 10 november 2021.

Informatie over het profiel, arbeidsvoorwaarden en procedure krijg je bij onze personeelsdienst op 03 220 66 93 of via vacature@abvv.be.

We selecteren op basis van kwaliteiten en competenties. We houden in onze aanpak van deze procedure vanzelfsprekend rekening met de op dat moment geldende voorwaarden inzake social distancing en garanderen maximaal de veiligheid van onze kandidaten.