Alle thema's

Digitale infosessie: Grensarbeid en Corona in België en Nederland

De Interregionale Vakbondsraad (IVR) Schelde Kempen organiseert een digitale informatiesessie over coronamaatregelen en grensarbeid.

Minder inkomen door de coronacrisis? Vraag uitstel voor de afbetaling van je lening

Heb je minder inkomen door de coronacrisis, dan kan je tijdelijk de afbetaling van de lening voor je appartement of huis uitstellen. Check hier de voorwaarden.

Coronacrisis: Europa, met de U van Unie

De coronacrisis hakt er stevig in. In ons dagelijks leven. In onze samenleving. In onze gezondheidszorg. Het coronavirus legt ook een immense druk op het Europese project. Een implosie moet vermeden worden. Het ABVV pleit voor absolute solidariteit tussen de lidstaten. Coronabonds bieden soelaas.

Wat als de bank een attest vraagt voor tijdelijke werkloosheid?

Tijdelijk werkloos en uitstel vragen om een hypothecaire lening te betalen? Dan kan het zijn dat de banken een attest vragen. Momenteel kan enkel je werkgever je dit attest geven.

Volledig werkloos? Dien je controlekaart vroeger in

Wie volledig werkloos is, mag zijn controlekaart al in de voorlaatste week van de maand aan ons bezorgen. Op papier of digitaal. Zo spreiden we de verwerking.

Coronavirus of andere ziekte: hoe je dossier te beheren

In deze periode van afzondering kan het soms ingewikkeld zijn je medisch dossier te beheren. Wij leggen je hier uit hoe je jouw dossier kan beheren.

Sociale verkiezingen worden uitgesteld

De sociale verkiezingen die gepland stonden voor mei 2020 worden uitgesteld. Dat zijn de vakbonden en werkgevers in de Groep van 10 overeengekomen. “De gezondheid van de bevolking primeert.”

Coronacrisis: vakbonden vragen tijdelijke werkloosheid voor uitzendkrachten

De vakbonden vragen dat ook uitzendkrachten op tijdelijke werkloosheid kunnen terugvallen.

Deze tips beschermen je tegen het coronavirus

Samen kunnen we het coronavirus de baas. Maar dan moeten we ons wel houden aan volgende tips en gebruiken.

Het corona-virus: wat te doen?

In december 2019 brak in bepaalde delen van China het coronavirus uit. Ondertussen raakt de ziekte wereldwijd meer verspreid. De vrees leeft dat de ziekte zich na de krokusvakantie zich nog meer zal verspreiden. Er worden her en der dan ook drastische maatregelen genomen. Het ABVV wil duidelijkheid scheppen in wat kan en niet kan, in wat je best doet.

Vaccinatieverlof: een goede zaak voor alle werknemers!

Het ABVV is bijzonder tevreden met het positieve advies dat de sociale partners in de NAR hebben uitgebracht over het vaccinatieverlof

Overwinning voor het ABVV: €150 extra voor coronawerklozen

Ongeveer 350.000 tijdelijk werklozen door corona krijgen een premie van minstens 150 euro.