Over ABVV
ABVV Oost-Vlaanderen is op zoek naar:
Consulent werkloosheid (m/v/x)
Functie
Als dossierbeheerder sta je, samen met je collega's, in voor een correcte en snelle dienstverlening aan onze werkloze leden. Aan het loket stel je de juiste vragen om de situatie te kunnen analyseren en werkloosheidsdossiers te kunnen opmaken. Je informeert onze leden op een begrijpelijke manier over de werkloosheidsreglementering. Backoffice maak je analyses, geef je antwoorden op gestelde vragen en doe je de administratieve verwerking van de werkloosheidsdossiers.
Profiel
Diploma: bachelordiploma, bij voorkeur sociaal maatschappelijke studierichting, of gelijkwaardig door ervaring. Starters zijn uiteraard ook welkom.
Basiscompetenties:
- Je bent klantgericht en je onderkent de behoeften van verschillende klanten (intern en extern) en handelt hier adequaat naar in functie van een optimale dienstverlening. Je onderneemt acties om voor de klant de geschikte oplossing te bieden bij specifieke vragen en problemen.
- Je brengt regels, afspraken, sociale en ethische normen in de praktijk. Je komt je afspraken na en neemt je verantwoordelijkheid op.
- Je overlegt met collega’s en maakt duidelijke afspraken. Je deelt ervaring en expertise op een actieve manier met collega’s. Je zet je extra in als dit vereist is: het vervangen van een zieke collega, een onverwachte gebeurtenis ….
- Je handelt met aandacht voor de doelstellingen en de belangen van het ABVV, de dienst en de taak. Je kent de deontologie die eigen is aan de functie en die leef je na.
Functiegebonden competenties
- Je analyseert een situatie, door een geheel aan informatie op een inzichtelijke en methodische manier samen te brengen. Je benadert een probleem vanuit verschillende invalshoeken. Je legt logische verbanden.
- Je bent communicatief sterk, je kan een boodschap vriendelijk doch assertief overbrengen zodat de klant ze begrijpt. Je speelt in op wat gezegd wordt en stimuleert een open dialoog. Je luistert actief.
- Je werkt zorgvuldig en betrouwbaar, je blijft onder verhoogde druk kwaliteitsvol werk afleveren. Je weet snelheid met diepgang en nauwkeurigheid te combineren. Je komt je afspraken na en neemt je verantwoordelijkheid op.
- Je kan omgaan met stress, je blijft kalm in onverwachte situaties, bij tegenslag, kritiek of verhoogde werkdruk. Je reageert rustig bij tegenstand. Je behoudt een correcte houding bij confrontaties.
Kennis
- Je hebt een basiskennis van of interesse in sociale wetgeving en arbeidsrecht.
- Je drukt je foutloos en vlot uit in het Nederlands, zowel in gesproken als geschreven vorm. Je kan bepaalde zaken op een simpele manier uitleggen.
- Je hebt een goede kennis van courante informaticatoepassingen.
- Je bent bereid tewerkgesteld te worden in de regio Oost-Vlaanderen. Je beschikt over eigen vervoer.
Aanbod
Een prettige werksfeer waar vertrouwen en autonomie centraal staan, opleiding en bijscholing, en een enthousiaste organisatie die je in je werk ondersteunt.
Het aangeboden contract is een contract onbepaalde duur, voltijds in een 35-urenweek. Marktconform loon. Maaltijdcheques, hospitalisatieverzekering, groepsverzekering, laptop en gsm. 100% tussenkomst in woon-werkverkeer met openbaar vervoer (of fietsvergoeding). Goede combinatie werk en privé.
Interesse?
Stuur je gemotiveerde sollicitatiebrief en cv naar miriam.goethals@abvv.be (diensthoofd personeelszaken). Geselecteerde kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek in ons kantoor in Gent, mogelijks gevolgd door een screening door een extern bureau.
Het ABVV voert een gelijke kansenbeleid. Kwaliteiten van mensen zijn doorslaggevend, ongeacht sekse, afkomst, seksuele oriëntatie, leeftijd of beperking.