Vacature voor een

Community manager

bij het ABVV

 

Het ABVV is op zoek naar een nieuwe collega die ons communicatieteam kan versterken. Als community manager ben je verantwoordelijk voor het onderhoud van onze social mediakanalen (facebook, twitter, instagram, You Tube en…?) en bepaal je daar ook de strategie voor. Je zorgt er dus mee voor dat onze organisatie positief in beeld komt en in contact blijft met de 'community'.

Als onze community manager:

  • creëer je content voor sociale media en weet je perfect hoe je deze content het best kan overbrengen;
  • ben je onze online campaigner en conversation manager;
  • ontwikkel je een beleid op het gebied van social media;
  • kan je grafisch creatief inspelen op de actualiteit, op vakbondsthema’s…;
  • ben je verantwoordelijk voor het behandelen van vragen en opmerkingen die via social media gesteld worden;
  • stuur je de interactie met de community;
  • monitor je feedback en reviews;
  • ben je ook verantwoordelijk voor het algemene beheer van onze website;
  • en verwachten we dat je een goede pen hebt die je kan inzetten om jouw collega’s een handje toe te steken bij het schrijven van teksten of het redactioneel bewerken van teksten.

Vereiste competenties

  • Je weet hoe digitale communicatiemiddelen ingezet (moeten) worden. Je bent thuis in Google (analytics, advertising...), Facebook, Twitter, LinkedIn… Kennis van CMS-systemen, HTML, ervaring met vindbaarheid/SEO is een plus.
  • Creatieve grafische vaardigheden. Je kan aan de slag met software of onlineprogramma’s om content te vertalen in visueel aantrekkelijke formats, infografieken of illustraties te maken. Je kan foto’s en afbeeldingen opmaken en bewerken, net als video’s voor site en sociale media jou niet afschrikken. 
  • Kennis van grafische programma’s print zijn een pluspunt. Het sporadisch ontwerpen van een pamflet en jouw creativiteit hier laten spelen, spreekt jou wel aan. 
  • Je bent sterk in het verzamelen en structureren van informatie.
  • Je bent een teamspeler. Je neemt initiatief en werkt proactief. Je bent kritisch, sociaal en contactvaardig.
  • Je hebt economisch, sociologisch en journalistiek inzicht en je hebt een sterk syndicaal gevoel.
  • Onnodig te zeggen dat wij van jou verwachten dat je heel aandachtig de actualiteit en potentieel belangrijke onderwerpen opvolgt en dat je ook zelf suggesties aanreikt voor onze communicatie.
  • Je kan goed om met druk, deadlines en stressvolle situaties. Je speelt soepel in op onverwachte situaties en onvoorziene omstandigheden.
  • Universitair diploma, hogeschool of gelijkwaardig. Diploma Communicatie, Journalistiek, Marketing of gelijkwaardig door ervaring. Ervaring met webredactie / online copywriting en online campagne voeren zijn een pluspunt.
  • Uitstekende kennis en beheersing van de Nederlandse taal, degelijke kennis van het Frans en Engels.

Wij bieden

  • Contract van onbepaalde duur
  • Loon volgens ABVV-barema
  • Extralegale voordelen

Interesse?

Sollicitaties met cv en motivatiebrief vóór 30 juni richten aan het Federaal ABVV: aanwervingen@abvv.be

Kwaliteiten zijn belangrijker dan gender, leeftijd, handicap of origine.