Vacature communicatiemedewerker Vlaams ABVV

Solliciteren voor 19 april 2021.

De communicatiemedewerker ondersteunt de verschillende werkingen van het Vlaams ABVV inzake communicatie en draagt mee het imago van het Vlaams ABVV uit door de missie, visie en standpunten te vertalen naar leden, militanten en brede achterban enerzijds en zorgt voor de promotie van onze dienstverlening bij een breed publiek.

Profiel

Je herkent jezelf in de doelstellingen van het ABVV. Je hebt een diploma Hoger Onderwijs of bent gelijkwaardig door ervaring.

Je bent creatief, hebt gevoel voor stijl en kunt vlot overweg met diverse grafische beeldverwerkingstoepassingen en layout software voor het creëren van wervende beelden, animaties en video’s. Je hebt een vlotte pen en weet een boodschap gericht over te brengen aan een divers doelpubliek.

Je bent sterk in communicatieplanning van A tot Z en voelt aan welke de meest efficiënte communicatiestrategie is on- en offline voor een bepaald product. Je bent bekend met nieuwe evoluties in het medialandschap, communicatie in brede zin en campagne voeren via de diverse (sociale) media.

Je kan werken met diverse webtoepassingen, visualisatie- en interactieve software en houdt de vinger aan de pols op vlak van de nieuwste digitale tools. Je leert snel bij.  Je hebt affiniteit met onder andere online storytelling, online gemeenschapsvorming, Wikimedia, Wordpress, ...

Je bent een enthousiaste teamplayer met een talent voor het samenbrengen van mensen en ideeën. Je bedenkt graag out-of-the-box oplossingen en ideeën in samenwerking met anderen.

Taken

Je ontwikkelt samen met het Dagelijks Bestuur van het Vlaams ABVV een communicatiestrategie voor het Vlaams ABVV en voert het uit in samenwerking met werkingen en diensten.

Je vertaalt informatie over onze  dienstverlening en standpunten/duiding over het Vlaams regeringsbeleid naar toegankelijke informatie voor verschillende doelgroepen. Je zorgt hiertoe voor een sterke up to date on- en offline communicatiestrategie en coördineert diverse online media zoals website, e-zine en sociale media.

Je ondersteunt en adviseert onze diensten bij de ontwikkeling van diverse communicatieproducten.  Je waakt ervoor een overkoepelende huisstijl te hanteren.

Je  trekt het creatieproces van campagnes. Je schrijft mee en verzorgt de eindredactie van brochures, folders en staat in voor de afspraken over lay-out en drukwerk voor alle producten van het Vlaams ABVV (bv. ook voor het Congres en Comités).

Je organiseert het overleg met communicatiediensten van gewesten en centrales in overleg met de perschef van het Vlaams ABVV waarbij jij voor het luik communicatie mbt de interne werkingen en diensten verantwoordelijk bent.

Je werkt intern samen en in afstemming met de verschillende diensten en werkingen van het Vlaams ABVV en stemt regelmatig af met de perschef.

Je rapporteert intern aan de directeur van de Studiedienst.

Wij bieden

• een voltijds contract van onbepaalde duur
  • loon volgens ABVV-barema
  • opleiding en ondersteuning door de organisatie
  • een interessante uitdaging
  • andere extralegale voordelen
  • een prettige werksfeer
  • standplaats Brussel

Sollicitatieprocedure

Stuur je gemotiveerde sollicitatiebrief met CV vóór 19 april 2021 naar Evelien Stragier via PenO@vlaamsabvv.be.

Geselecteerde kandidaten worden uitgenodigd voor een eerste gesprek via Zoom op 23 april 2021. De tweede selectieronde bestaat uit een online screening door Ascento van een halve dag op 30 april 2021.

Bijkomende inlichtingen: tel. 02 506 82 62

Wij verwerken persoonsgegevens volgens de toepasselijke wet- en regelgeving, waaronder de Europese Algemene Verordening Gegevensverwerking (AVG/GDPR) en de Belgische Privacywet van 1992.

We doen er alles aan om je privacy te waarborgen en verwerken je persoonsgegevens enkel in kader van de sollicitatieprocedure. Enkel de personeelsleden met een rol in het sollicitatieproces hebben toegang tot deze persoonsgegevens. We bewaren de persoonsgegevens verzameld tijdens de eerste selectieronde tot maximum 1 jaar na het openstellen van de vacature. Je kan ons vragen om je persoonsgegevens te verwijderen via een mail naar PenO@vlaamsabvv.be.