Sociale Zekerheid

ABVV_Barometer_2020

Sociaal-economische barometer 2020

Sinds de Tweede Wereldoorlog hebben we geen crisis gekend zoals deze aangericht door een onverwacht virus. De coronacrisis veroorzaakt leed, veel leed. Zowel fysiek als psychisch, zowel sociaal als economisch. De sociaaleconomische barometer van het ABVV probeert op verschillende maatschappelijke domeinen lessen te trekken.

Download English version

Sociale zekerheid: altijd beschermd

Wat is onze sociale zekerheid? Hoe werkt deze sociale, solidaire en collectieve verzekering? Hoe wordt de sociale zekerheid gefinancierd? Wat zijn de uitdagingen? Hoe wil het ABVV onze sociale zekerheid verankeren, verdiepen en verbreden? Wat is ons plan voor de sociale zekerheid van morgen en welke verbeteringen schuiven we naar voor?

Barometer 2019

Sociaal-economische barometer 2019

De â€˜sociaal-economische barometer is de jaarlijkse reality check van het ABVV over koopkracht, lonen en productiviteit; ongelijkheid; economie en welvaart; arbeidskwaliteit; welzijn en sociale bescherming; duurzaam samen leven. Check de verbeterpunten met het oog op kwaliteit en zekerheid zodat niemand achterblijft.
Download hier de presentatie.

Download in English