Het Vlaams ABVV zoekt een:

Allround HR-medewerker (v/m/x)

Wij zoeken een allround HR-medewerker … die de uitvoering van de loonadministratie verzorgt en daarnaast ook een ondersteunende rol heeft in de uitvoering van het personeelsbeleid. Je komt terecht in een boeiende organisatie met gedreven medewerkers die opkomen voor de syndicale rechten van actieven en niet-actieven en dit door vertegenwoordiging in het Vlaams sociaal overleg, dienstverlening aan leden en opleiding en ondersteuning aan militanten en delegees.

Taken

• Je verzorgt mee de loonadministratie via het loon- en verlofprogramma van het sociaal secretariaat. Je volgt de verwerking hiervan op, rekening houdend met externe en interne afspraken zoals regels rond tijdskrediet, SWT, vakantiegeld, eindejaarspremie, etc.

• Je ondersteunt mee bij de toepassing van wettelijk voorgeschreven regels en algemene, sectorale of ondernemingsafspraken. Je zoekt info over actuele regelgeving op indien gevraagd.

• Je ondersteunt het personeelsbeleid in het Vlaams ABVV op vlak van selectie en onthaal nieuwe medewerkers, competentieontwikkeling en opleidingsbeleid, jaarlijkse functioneringsgesprekken. Je verwerkt de aanvragen voor een opleiding in een opleidingsplan. Je zorgt ervoor dat de functiekaarten en competentieprofielen up to date zijn.
  • Je ondersteunt bij het onthaal van nieuwe medewerkers op vlak van administratie. Jij zal ook na verloop van tijd de medewerker zijn die de onthaalopleiding geeft aan nieuwe personeelsleden.
  • Je rapporteert intern aan de coördinator Personeel.

Profiel

•  Je hebt een goede kennis van de belangrijkste aspecten van de loonadministratie en kunt deze kennis ook toepassen in de praktijk. Je bent iemand die digitaal snel nieuwe dingen aanleert zoals het praktisch gebruik van software voor de loonadministratie.
  • Je hebt een basiskennis van de belangrijkste sociale wetgeving van toepassing op de loonadministratie en personeelsprocedures. Je weet op een snelle manier sociale wetgeving op te zoeken en toe te passen. Je kan deze kennis ook vertalen naar een formele procedure.
  • Je hebt een basiskennis van verschillende domeinen van het personeelsbeleid (competentie-denken, VTO, aanwervingsbeleid,…). Je kunt deze kennis toepassen door bijvoorbeeld een competentieprofiel op te maken.
  • Je bent iemand met een hart voor mensen én voor cijfers. Je werkt nauwkeurig en houdt deontologie en privacy hoog in het vaandel. Je staat open voor nieuwe werkwijzen en ideeën maar kan ook zelf nieuwe personeelsacties voorstellen. Je kan je eigen werk goed plannen en daarbij rekening houden met de impact op anderen.
  • Je hebt een diploma in personeelswerk of bent gelijkwaardig door ervaring. Je gelooft in onze ABVV-waarden.

Wij bieden

• voltijds contract van onbepaalde duur,
  • aantrekkelijk loon,
  • opleiding en ondersteuning bij de start en doorheen je loopbaan,
  • interessante job in een klein team,
  • andere extralegale voordelen,
  • prettige werksfeer,
  • standplaats Brussel met kans op telewerk.

Sollicitatieprocedure

Je stuurt je gemotiveerde sollicitatiebrief met CV vóór 24/02/2023 naar Nadine Cool via PenO@vlaamsabvv.be.

Geselecteerde kandidaten worden uitgenodigd voor een eerste gesprek op 3 maart. De tweede selectieronde bestaat uit een (online) screening door Ascento van een halve dag op 8 of 9 maart. Bijkomende inlichtingen: 02 506 82 26.

Wij verwerken persoonsgegevens volgens de toepasselijke wet- en regelgeving, waaronder de Europese Algemene Verordening Gegevensverwerking (AVG/GDPR) en de Belgische Privacywet van 1992. We doen er alles aan om je privacy te waarborgen en verwerken je persoonsgegevens enkel in kader van de sollicitatieprocedure. Enkel de personeelsleden met een rol in het sollicitatieproces hebben toegang tot deze persoonsgegevens. We bewaren de persoonsgegevens verzameld tijdens de eerste selectieronde tot maximum 1 jaar na het openstellen van de vacature. Je kan ons vragen om je persoonsgegevens te verwijderen via een mail naar P&O@vlaamsabvv.be.