februari 2 2021

Webinar Europese Ondernemingsraden

Studiedag voor nieuwe en ervaren delegees in Europese Ondernemingsraden.

december 10 2020

Staken is een recht

Staken is een recht ... dat ernstig wordt bedreigd. Dit maken we duidelijk op 10 december, de Internationale Dag van de Mensenrechten.

november 11 2020

Vrouwendag: feministen verenigt u!

Furia nodigt je heel graag uit op de jaarlijkse Vrouwendag op 11 november. Omwille van de coronacrisis gaat het event dit jaar volledig online door via een handige online eventpagina.

september 28 2020

#Coronaproof acties voor betere uitkeringen

Hogere uitkeringen verdienen de volle aandacht. Zeker van werkgevers en politici. Daarom voeren het ABVV, ACV en ACLVB op maandag 28 september #coronaproof acties in het hele land.

september 14 2020

Webinar: herstructureren zonder grenzen

De vrijheid van verkeer van werknemers en diensten creƫert heel wat arbeidsmobiliteit binnen de Europese Unie, in het bijzonder ook langs de grenzen waar heel wat grensarbeiders werken. De dagelijkse realiteit leert ons dat de kwetsbaarheid van deze werknemers bij het werken in een ander land alleen maar toeneemt.

juli 18-26 2020

Gentse Feestendebatten

Geen Gentse Feesten deze zomer, maar wel boeiende Gentse Feestendebatten.

juni 28 2020

Tax Justice Day 2020

Op Tax Justice Day, de dag van de rechtvaardige fiscaliteit, voeren we actie voor eerlijke belastingen. Onze eisen? Grotere bijdrage van inkomsten uit kapitaal, meer transparantie en fiscale fairplay. De achterpoorten moeten dicht. Zeker nu, in deze coronatijden.

juni 24 2020
mei 1 2020

1 mei 2020 - Zekerheid voor Morgen

Voor het eerst sinds 75 jaar zijn er geen 1 mei-optochten en evenementen. Toch zullen we onze Dag van de Arbeid vieren. Samen sterk, van thuis uit. Doe mee!

mei 1 2015

1 mei: feest- en strijddag

Het Feest van de Arbeid is weer eens een strijddag. Schaar je achter de rode vlag op straten en pleinen, bij optochten en evenementen

mei 13 2016

Stop de ondemocratische handelsverdragen TTIP en CETA

We tonen de Europese ministers van Handel ons verzet tegen ondemocratische handelsverdragen waarvan enkel multinationals beter worden

februari 21 2013

Betoging gemeenschappelijk vakbondsfront

Op 21 februari betogen we in Brussel samen met de andere vakbonden

oktober 7 2010

Werelddag Waardig Werk

Op 7 oktober neemt het ABVV deel aan de Werelddag Waardig Werk die door het Internationaal Vakverbond georganiseerd wordt.

juni 6 2013

Betoging in vakbondsfront

Betoog mee voor fiscale rechtvaardigheid en voor een harmonisering van de statuten naar boven toe, voor werk en inkomen, en tegen bezuinigingen en loonbevriezing

november 11 2019

Vrouwendag 2019

Kom naar de Vrouwendag in Antwerpen en netwerk met de Ladies in Red.

december 5 2019

Knalmoment - protest middenveld en cultuursector

Op donderdag 5 december protesteren het middenveld en de cultuursector tegen de brute besparingen van de Vlaamse regering. Ook de vakbonden en het personeel van de VRT voeren actie.

juni 19 2018

Studiedag pensioenhervorming

Op dinsdag 19 juni 2018 vindt een internationale studiedag plaats over pensioenen aan de KU Leuven. De organisatie van de studiedag is in handen van Hart boven Hard in samenwerking met het Hoger Instituut voor Arbeid aan de KUL.

mei 22 2012

Studiedag verhuizen over de grens

Je wordt 'gedwongen' te verhuizen omwille van je job. Wat zijn je rechten? Wat zijn je alternatieven?

april 23 2012

Studiedag grensoverschrijdende tewerkstelling

Kom naar de studiedag 'Grenzeloze flexibiliteit' over het gebruik en misbruik bij grensoverschrijdende tewerkstelling

november 14 2012