Actie Vakbondsmeeting voor sociale rechtvaardigheid

Vakbondsmeeting voor sociale rechtvaardigheid

Zweeds? Kamikaze? Rechts!

De coalitie van N-VA, CD&V, Open VLD en MR is een rechtse coalitie. Een rechtse coalitie die alleen zijn oor te luisteren legt aan de rechterzijde. Een rechtse coalitie die enkel oor heeft voor de belangen van rijken en werkgevers. Een rechtse coalitie die een rechtse regering wil vormen, van én voor rijken en werkgevers.

Lees en download het pamflet (pdf)

Hun ultraliberaal programma vol blinde besparingen zal onze sociale zekerheid droogleggen, de openbare diensten lamleggen, onze koopkracht vernietigen en -volgens het Federaal Planbureau- 47.000 jobs kosten! De aangekondigde maatregelen in de sociale zekerheid nekken wie al het hardst getroffen is door de crisis: de jongeren, de werklozen, de zieken, de gepensioneerden. De antisociale plannen viseren de werknemers en zullen een sociaal bloedbad aanrichten. Daarom moeten we ons nu laten horen, voor alles vastligt in een regeerakkoord.

Geen regering die alleen luistert naar rijken en werkgevers!

Vakbodn ABVV | Geen regering die alleen luistert naar rijken en werkgevers

Wij willen een beleid in teken van sociale rechtvaardigheid!

De 3 vakbonden roepen samen op voor deze actie. Het ABVV, ACV en ACLVB willen dat er op korte termijn een federale regering tot stand komt. Maar wel een regering die, in samenwerking met de sociale gesprekspartners, voluit gaat voor de creatie van kwaliteitsvolle jobs en voor een doorstart van de reële economie. Zonder afbraak van welvaart en welzijn. Dus zonder kortzichtig besparingsbeleid waarvan enkel werkgevers en aandeelhouders beter worden. Wij willen een beleid in teken van 4 krachtlijnen:

• vrijwaar en versterk de koopkracht
  • zorg voor een sterke federale sociale zekerheid
  • investeer in een duurzame relance en werkgelegenheid
  • zorg voor meer fiscale rechtvaardigheid

Praktisch

• Vakbondsmeeting ABVV, ACV en ACLVB
  • Dinsdag 23 september
  • 11 uur
  • Muntplein in Brussel
  • Toespraken en animatie op het podium van 11 tot 12.30 uur.
  • Voor praktische info (zoals vervoer uit je regio) contacteer je ABVV-gewest of je ABVV-centrale. De NMBS brengt een speciaal ticket (code 712) uit voor de actie. Dit is vanaf vrijdag 19/09 te verkrijgen in de stations.
  • De deelnemers die staken worden gedekt door een stakersvergoeding.