Actu Hart en ziel VRT

Vakbonden delen VRT-aandelen uit

Vakbond ABVV | Logo Hart en Ziel van de VRT

De Vlaamse regering heeft eenzijdig beslist de financiering (de dotatie) van de VRT te verminderen. Hierdoor moet de VRT in 2011 een draconisch besparingsplan doorvoeren van 65 miljoen euro. Op een totale omzet van 420 miljoen euro is dat veel geld.

Directie en vakbonden hebben samen voorstellen gedaan om zo spaarzaam mogelijk om te springen met het geld van de belastingbetaler. Dat moet zo zijn in een openbare dienst. Maar dat volstaat niet om die 65 miljoen euro te vinden, zodat de programma’s (en ook de tewerkstelling) worden bedreigd.

Geen Belgisch voetbal meer, geen leuke muziekprogramma’s meer op vrijdagavond (Zo is er maar één, Peter Live), veel minder Vlaamse fictie, minder Ketnet voor de kleinste aandeelhoudertjes, minder documentaires en educatieve programma’s op Canvas: dat is een onvermijdelijk scenario als we de besparingen niet kunnen tegenhouden.

De VRT-vakbonden (ACOD, ACV-Transcom en VSOA) werken aan de toekomst van een sterke openbare omroep.
"Hart en ziel van de VRT niet breken", zo heet de actie die we samen met jou voeren om de openbare omroep te verdedigen.

Met jouw geld is jaren gebouwd aan een openbare omroep die sterk gewaardeerd wordt door de Vlaamse kijkers en luisteraars. Dit mag niet verloren gaan door onredelijke besparingen.
De VRT is één van de goedkoopste en terzelfdertijd meest bekeken en beluisterde openbare omroepen van Europa.

De VRT is van zijn aandeelhouders, van jou dus, gebruik dus je aandeel om je stem te laten horen.Ga naar de website www.hartenzielvandeVRT.be en registreer je als aandeelhouder. Geef je mening over de VRT.

In de komende maanden moeten de Raad van Bestuur en de Vlaamse regering kleur bekennen: blijft men vasthouden aan die 65 miljoen besparingen of wint de redelijkheid en het algemeen belang?

VRT-aandeel