Eindeloopbaan

SD-News

Het generatiepact en de nieuwe regering Di Rupo wilden alle mensen verplichten om langer te werken. Door de geleverde strijd hebben we de zwaarste gevolgen van de beslissingen kunnen bijschaven. Maar, het zal in de toekomst toch veel moeilijker worden om op brugpensioen of op vervroegd pensioen te kunnen gaan.

Met deze brochure kan je op de vele vragen een antwoord vinden. Maar voor de veiligheid laat je de loopbaan best ook nog eens narekenen vóór de opzeg van het brugpensioen ingaat. Dit kan je via onze werkloosheidsdiensten aanvragen aan de RVA.

Met deze nieuwe brochure willen we je dus wegwijs maken in de mogelijkheden om minder te werken of te stoppen met werken op het einde van de loopbaan.

Wij beseffen dat dit geen vlot leesbare brochure is en dat heeft te maken met de wetgeving die zeer ingewikkeld is.

Deze brochure is dan ook niet bedoeld om op grote schaal uit te delen. Ze wil wel een handleiding zijn voor delegees en personeelsleden van het ABVV om te kunnen antwoorden op de vele vragen van de werknemers.