Alle thema's

Op deze pagina vind je het nieuws, de persberichten en publicaties over 'werkloosheid'.

Corona-crisis: info voor werkzoekenden

Ook als werkzoekende word je geconfronteerd met de gevolgen van het coronavirus. We bundelden de veelgestelde vragen. Wat met sollicitaties en controles door de VDAB? Wat als je stage volgt? ...

Volledig werkloos? Dien je controlekaart vroeger in

Wie volledig werkloos is, mag zijn controlekaart al in de voorlaatste week van de maand aan ons bezorgen. Op papier of digitaal. Zo spreiden we de verwerking.

Tijdelijk werkloos door corona: wat moet je doen?

Je wordt tijdelijke werkloos omwille van de coronacrisis. Je moet een aanvraag indienen op www.tijdelijkwerkloos.be Het ABVV zorgt voor je uitkering.

Geen 330.555 maar wel 497.767 werklozen in januari 2020

Eerder deze week maakte de RVA de werkloosheidscijfers van januari 2020 bekend. Het ABVV wijst erop dat de RVA het enkel heeft over de uitkeringsgerechtigde werklozen. Daarnaast is er ook een grote groep werkzoekende werklozen die geen recht heeft op uitkeringen, en dus door de RVA niet wordt meegeteld. Deze groep van bijzonder kwetsbare werkzoekenden krimpt niet of nauwelijks.

Geen 314.140 maar wel 481.363 werklozen in december 2019

Eerder deze week maakte de RVA de werkloosheidscijfers van december 2019 bekend. Meteen werden ook de cijfers van het hele jaar 2019 meegegeven, die de laagste zouden zijn sinds 1980.