Alle thema's

Actu Bangladesh Schone Kleren

Bangladesh: 21 doden bij brand in kledingfabriek. Reageer nu!

Na een verschrikkelijke brand in een kledingfabriek in Bangladesh, eisen fabrieksarbeid(st)ers snelle hervormingen, een strafrechtelijk onderzoek en vergoeding voor de slachtoffers. Het ABVV steunt via de ‘Schone Kleren Campagne' de eisen van deze arbeid(st)ers. Ook jij kan een verschil maken!

Actu Equal Pay Day 2010

Iedereen wordt er beter van als de loonkloof verdwijnt

zij-kant, de progressieve vrouwenbeweging, en ABVV organiseren op vrijdag 26 maart 2010 de 6de editie van Equal Pay Day, de dag voor gelijk loon.

Actu Herstructurering Carrefour

Sociale afbraak bij Carrefour

Op een buitengewone ondernemingsraad werd bekend gemaakt dat warenhuisketen Carrefour 21 winkels sluit, een deel van de keten afstoot en de arbeids- en loonsvoorwaarden van de werknemers naar beneden toe wil herzien.

Sociale zekerheid bloedt leeg, herfinanciering is broodnodig

Het beleid van de afgelopen jaren dreigt vanaf 2021 een zwaar en sterk oplopend tekort te creëren in de sociale zekerheid. De vakbonden trekken nu aan de alarmbel en roepen de politici op om deze praktijken stop te zetten en een halt toe te roepen aan het beleid dat de tekorten doet oplopen en de sociale zekerheid onderuit haalt.