Alle thema's

Actu Hart en ziel VRT

Vakbonden delen VRT-aandelen uit

De vakbonden bij de VRT zijn gestart met een aandelencampagne. Ze delen 100.000 aandelen uit. Ieder aandeel is 48 euro waard, het bedrag dat elke Vlaming jaarlijks betaalt om de openbare omroep te financieren. Registreer je nu ook als aandeelhouder!

Actu 1 mei 2010 speech Rudy De Leeuw

Niet BHV maar WWW: Werk, Werk, Werk

In zijn 1 meispeech was Rudy De Leeuw erg duidelijk: niet BHV, maar WWW (Werk, Werk, Werk) moet de prioriteit zijn.

Actu Werelddag voor veiligheid en gezondheid

28 april: werelddag voor veiligheid en gezondheid op het werk

Het ABVV herdenkt de slachtoffers van ongevallen op het werk en benadrukt de sleutelrol van vakbonden bij de uitwerking van een preventiebeleid.

ABVV pleit voor versterkte en duurzaam gefinancierde sociale zekerheid

Het ABVV schuift 10 pistes naar voor om onze sociale zekerheid te verankeren, verbeteren en verdiepen. We verbreden de financieringsbasis met oog op ‘de sociale zekerheid van morgen’.

Minimumloon: ABVV laat zich niet afschepen met valse beloftes

Het ABVV geeft niet toe aan chantage en verwerpt de aalmoes die op tafel ligt, namelijk een schamele verhoging van het minimumloon met 1,1%. De onzekerheid en onduidelijkheid over verdere stappen, én het feit dat de werkgeversorganisaties deze minieme verhoging van het interprofessioneel minimumloon koppelen aan een ingreep op de opzegvergoedingen beantwoorden niet aan de legitieme verwachtingen van de werknemers. Wij blijven gaan voor een deftige verhoging van de laagste lonen.