Alle thema's

Actu 167.269 handtekeningen voor Waardig Werk

167.269 handtekeningen voor Waardig Werk

Op 7 oktober namen we deel aan de Werelddag Waardig Werk. We voerden actie aan het parlement en bij werkgeversorganisatie VBO

Actu Interimdag 6 oktober 2010

Dag van de rechten van de uitzendkrachten

Zoals ieder jaar organiseerde de Coördinatie Interim van het ABVV een actiedag ter verdediging van de rechten van de uitzendkrachten

Actu Euromanifestatie groot succes

Euromanifestatie groot succes !

100.000 Europeanen betoogden vandaag in Brussel tegen een blind bezuinigingsbeleid en voor een sociaal Europa. Foto's en een video kan je hier bekijken

ABVV pleit voor versterkte en duurzaam gefinancierde sociale zekerheid

Het ABVV schuift 10 pistes naar voor om onze sociale zekerheid te verankeren, verbeteren en verdiepen. We verbreden de financieringsbasis met oog op ‘de sociale zekerheid van morgen’.

Minimumloon: ABVV laat zich niet afschepen met valse beloftes

Het ABVV geeft niet toe aan chantage en verwerpt de aalmoes die op tafel ligt, namelijk een schamele verhoging van het minimumloon met 1,1%. De onzekerheid en onduidelijkheid over verdere stappen, én het feit dat de werkgeversorganisaties deze minieme verhoging van het interprofessioneel minimumloon koppelen aan een ingreep op de opzegvergoedingen beantwoorden niet aan de legitieme verwachtingen van de werknemers. Wij blijven gaan voor een deftige verhoging van de laagste lonen.