Alle thema's

Actu Brochure Arbeiders Bedienden

Wegwerken discriminaties arbeiders – bedienden

In een nieuwe brochure formuleren we onze voorstellen om de discriminaties tussen arbeiders en bedienden tegen te gaan door middel van gerichte verbeteringen.

Actu Oproep Groep van Tien BHV

Oproep Groep van Tien

BHV: Wij roepen alle politieke partijen en mandatarissen op tot een oplossing te komen.

Actu Vulkaanuitbarsting tijdelijke werkloosheid

Tijdelijk werkloos door vliegverbod na vulkaanuitbarsting

Het vliegverbod ingevolge de vulkaanuitbarsting te Ijsland, kan aanleiding geven tot tijdelijke werkloosheid door overmacht.

ABVV pleit voor versterkte en duurzaam gefinancierde sociale zekerheid

Het ABVV schuift 10 pistes naar voor om onze sociale zekerheid te verankeren, verbeteren en verdiepen. We verbreden de financieringsbasis met oog op ‘de sociale zekerheid van morgen’.

Minimumloon: ABVV laat zich niet afschepen met valse beloftes

Het ABVV geeft niet toe aan chantage en verwerpt de aalmoes die op tafel ligt, namelijk een schamele verhoging van het minimumloon met 1,1%. De onzekerheid en onduidelijkheid over verdere stappen, én het feit dat de werkgeversorganisaties deze minieme verhoging van het interprofessioneel minimumloon koppelen aan een ingreep op de opzegvergoedingen beantwoorden niet aan de legitieme verwachtingen van de werknemers. Wij blijven gaan voor een deftige verhoging van de laagste lonen.