Alle thema's

Actu Succesvol congres

ABVV terug vertrokken voor vier jaar na succesvol congres

Het Statutair Congres heeft zijn tevredenheid geuit over het werk van het dagelijks bestuur van de voorbije vier jaar.

Actu Congres 2010

Solidariteit tegen ongelijkheid

Op 2, 3 en 4 juni 2010 komt het Federaal Congres van het ABVV bijeen onder het motto "Solidariteit tegen ongelijkheid".

Actu Fraudebestrijding

800 euro per maand extra pensioen bij effectieve fraudebestrijding

De Belgische staat loopt door belastingontduiking zo'n 20 miljard euro mis aan inkomsten. Met dat bedrag kunnen we veel doen voor de werknemers en uitkeringsgerechtigden.

ABVV pleit voor versterkte en duurzaam gefinancierde sociale zekerheid

Het ABVV schuift 10 pistes naar voor om onze sociale zekerheid te verankeren, verbeteren en verdiepen. We verbreden de financieringsbasis met oog op ‘de sociale zekerheid van morgen’.

Minimumloon: ABVV laat zich niet afschepen met valse beloftes

Het ABVV geeft niet toe aan chantage en verwerpt de aalmoes die op tafel ligt, namelijk een schamele verhoging van het minimumloon met 1,1%. De onzekerheid en onduidelijkheid over verdere stappen, én het feit dat de werkgeversorganisaties deze minieme verhoging van het interprofessioneel minimumloon koppelen aan een ingreep op de opzegvergoedingen beantwoorden niet aan de legitieme verwachtingen van de werknemers. Wij blijven gaan voor een deftige verhoging van de laagste lonen.