Alle thema's

Actu Hart en ziel VRT

Vakbonden delen VRT-aandelen uit

De vakbonden bij de VRT zijn gestart met een aandelencampagne. Ze delen 100.000 aandelen uit. Ieder aandeel is 48 euro waard, het bedrag dat elke Vlaming jaarlijks betaalt om de openbare omroep te financieren. Registreer je nu ook als aandeelhouder!

Actu 1 mei 2010 speech Rudy De Leeuw

Niet BHV maar WWW: Werk, Werk, Werk

In zijn 1 meispeech was Rudy De Leeuw erg duidelijk: niet BHV, maar WWW (Werk, Werk, Werk) moet de prioriteit zijn.

Actu Werelddag voor veiligheid en gezondheid

28 april: werelddag voor veiligheid en gezondheid op het werk

Het ABVV herdenkt de slachtoffers van ongevallen op het werk en benadrukt de sleutelrol van vakbonden bij de uitwerking van een preventiebeleid.

Minimumloon: ABVV laat zich niet afschepen met valse beloftes

Het ABVV geeft niet toe aan chantage en verwerpt de aalmoes die op tafel ligt, namelijk een schamele verhoging van het minimumloon met 1,1%. De onzekerheid en onduidelijkheid over verdere stappen, én het feit dat de werkgeversorganisaties deze minieme verhoging van het interprofessioneel minimumloon koppelen aan een ingreep op de opzegvergoedingen beantwoorden niet aan de legitieme verwachtingen van de werknemers. Wij blijven gaan voor een deftige verhoging van de laagste lonen.

Sociale zekerheid bloedt leeg, herfinanciering is broodnodig

Het beleid van de afgelopen jaren dreigt vanaf 2021 een zwaar en sterk oplopend tekort te creëren in de sociale zekerheid. De vakbonden trekken nu aan de alarmbel en roepen de politici op om deze praktijken stop te zetten en een halt toe te roepen aan het beleid dat de tekorten doet oplopen en de sociale zekerheid onderuit haalt.