Alle thema's

Actu Ontmoeting EPSCO IVV

Topontmoeting Europese ministers van Werk en Sociale Zaken en Europese vakbonden.

De Europese minsters van Werk en Social Zaken ontmoeten de Europese vakbonden op 7, 8 en 9 juli te Brussel

Actu IAO Conferentie 2010

IAO-conferentie boekt resultaten

De conferentie van de Internationale Arbeidsorganisatie heeft de aanzet gegeven voor een conventie over waardig werk voor huispersoneel. Ook de eerste internationale arbeidsnorm over HIV/AIDS is goedgekeurd

Actu Succesvol congres

ABVV terug vertrokken voor vier jaar na succesvol congres

Het Statutair Congres heeft zijn tevredenheid geuit over het werk van het dagelijks bestuur van de voorbije vier jaar.

ABVV pleit voor versterkte en duurzaam gefinancierde sociale zekerheid

Het ABVV schuift 10 pistes naar voor om onze sociale zekerheid te verankeren, verbeteren en verdiepen. We verbreden de financieringsbasis met oog op ‘de sociale zekerheid van morgen’.

Minimumloon: ABVV laat zich niet afschepen met valse beloftes

Het ABVV geeft niet toe aan chantage en verwerpt de aalmoes die op tafel ligt, namelijk een schamele verhoging van het minimumloon met 1,1%. De onzekerheid en onduidelijkheid over verdere stappen, én het feit dat de werkgeversorganisaties deze minieme verhoging van het interprofessioneel minimumloon koppelen aan een ingreep op de opzegvergoedingen beantwoorden niet aan de legitieme verwachtingen van de werknemers. Wij blijven gaan voor een deftige verhoging van de laagste lonen.