Alle thema's

Actu Voor solidariteit en tegen nationalisme

Voor solidariteit en tegen nationalisme

Het ABVV is niet tegen een nieuwe staatshervorming, op voorwaarde dat ze ten goede komt aan de werknemers én de solidariteit

Actu Werelddag van Verzet tegen Armoede

17 oktober 2010 | Werelddag van Verzet tegen Armoede

Alle uitkeringen moeten minstens verhoogd worden tot boven de armoededrempel. Ook de laagste inkomens moeten omhoog

Actu 167.269 handtekeningen voor Waardig Werk

167.269 handtekeningen voor Waardig Werk

Op 7 oktober namen we deel aan de Werelddag Waardig Werk. We voerden actie aan het parlement en bij werkgeversorganisatie VBO

ABVV pleit voor versterkte en duurzaam gefinancierde sociale zekerheid

Het ABVV schuift 10 pistes naar voor om onze sociale zekerheid te verankeren, verbeteren en verdiepen. We verbreden de financieringsbasis met oog op ‘de sociale zekerheid van morgen’.

Minimumloon: ABVV laat zich niet afschepen met valse beloftes

Het ABVV geeft niet toe aan chantage en verwerpt de aalmoes die op tafel ligt, namelijk een schamele verhoging van het minimumloon met 1,1%. De onzekerheid en onduidelijkheid over verdere stappen, én het feit dat de werkgeversorganisaties deze minieme verhoging van het interprofessioneel minimumloon koppelen aan een ingreep op de opzegvergoedingen beantwoorden niet aan de legitieme verwachtingen van de werknemers. Wij blijven gaan voor een deftige verhoging van de laagste lonen.