Alle thema's

Inkomensgarantie voor ouderen: vrouwen voornaamste slachtoffers huidige regeling

De huidige bedragen van de Inkomensgarantie voor ouderen (IGO), bieden net als die van het minimumpensioen, nog steeds onvoldoende bescherming tegen armoede, en zijn te laag om van een waardig en rustig pensioen te kunnen genieten. Samen met andere organisaties klagen we aan dat vooral vrouwen getroffen worden door de huidige gang van zaken.

Geef de partner meer tijd met de pasgeborene

Willen we echt een gelijke spreiding van zorg en werk tussen de partners, dan is er een beleid nodig dat partners aanmoedigt om van bij de start van het ouderschap een gelijke rol op te nemen. Daarom hield het ABVV vandaag in het federaal parlement een warm pleidooi voor een verplicht en uitgebreid geboorteverlof.

Tijdskrediet en overuren? Nieuwe regels

Zit je in een periode van loopbaanonderbreking, tijdskrediet of thematisch verlof? Dan is er nu eindelijk duidelijkheid over wat mag en wat niet mag op vlak van overuren en bijkomende uren.

EVV en syndikale troïka ontmoeten Herman Van Rompuy

"Voor een sociaal Europa dat perspectief biedt aan de werknemers en de werklozen."

Werkgeversorganisaties: sputterende motor van de welvaart

Het pamflet van de werkgeversorganisaties vormt geenszins een basis voor een eco-solidaire relance waar onze economie nood aan heeft.