Alle thema's

Geef de partner meer tijd met de pasgeborene

Willen we echt een gelijke spreiding van zorg en werk tussen de partners, dan is er een beleid nodig dat partners aanmoedigt om van bij de start van het ouderschap een gelijke rol op te nemen. Daarom hield het ABVV vandaag in het federaal parlement een warm pleidooi voor een verplicht en uitgebreid geboorteverlof.

Tijdskrediet en overuren? Nieuwe regels

Zit je in een periode van loopbaanonderbreking, tijdskrediet of thematisch verlof? Dan is er nu eindelijk duidelijkheid over wat mag en wat niet mag op vlak van overuren en bijkomende uren.

Hogere uitkeringen en goede voornemens voor sociale verbeteringen

Op 1 januari 2020 gaan enkele sociale uitkeringen omhoog. We vragen met aandrang dat deze verbeteringen bekomen via sociaal overleg, niet leiden tot het verlies van andere sociale voordelen, en dat overleg hierover niet meer verbonden wordt aan overleg over loonsverhogingen.

Persberichten

Vakbonden en ngo's zetten Waardig Werk in Colombia op nationale en regionale agenda

De coalitie 'Waardig Werk' is erin geslaagd om een omstreden investeringsakkoord met Colombia tegen te houden.

Carrefour: 1.672 werknemers geslachtofferd op het altaar van incompetentie en winstbejag

De wereld van de arbeid is opnieuw in rouw. Het ABVV betuigt zijn solidariteit en medeleven met alle werknemers en werkneemsters die van dichtbij of van ver getroffen worden door dit nieuwe sociale bloedbad.