Alle thema's

Gerichte controles voor gelijke kansen

Bij sollicitaties heeft in de praktijk niet iedereen een gelijke kans. Wat kunnen we doen om de ongelijke behandeling te stoppen?

Warme voorstellen voor de toekomst

De verschillende regeringen maken met hun kil en onevenwichtig beleid het leven van heel wat mensen moeilijker. Dat moet veranderen. Jij bent in mei aan zet om de ommekeer mogelijk te maken. Wij hebben alvast een inspirerende prioriteitenlijst opgesteld voor een eerlijk beleid in het teken van gelijkheid en vooruitgang voor iedereen.

"Ja, het stakingsrecht staat onder druk. Ook in ons land.”

Het stakingsrecht is een essentieel onderdeel van de collectieve onderhandeling en de vakbondsvrijheid. Zonder stakingen hadden we geen weekend, geen betaald verlof, geen stemrecht. Dit recht staat sinds enkele jaren onder druk.

Persberichten

Equal Pay Day, de dag voor gelijk loon v/m: ‘t Is behelpen zolang je vrouw 23% te weinig verdient

zij-kant, de progressieve vrouwenbeweging, en ABVV organiseren op vrijdag 26 maart de zesde editie van Equal Pay Day, de dag voor gelijk loon v/m.

Jaarverslag NBB

Vandaag werd het jaarverslag van de NBB gepubliceerd. Zoals gebruikelijk staan de analyse en de commentaar op de sociaaleconomische ontwikkelingen in dienst van de prioriteiten, die uitgetekend worden door de Europese Centrale Bank (ECB).