Alle thema's

Gerichte controles voor gelijke kansen

Bij sollicitaties heeft in de praktijk niet iedereen een gelijke kans. Wat kunnen we doen om de ongelijke behandeling te stoppen?

Warme voorstellen voor de toekomst

De verschillende regeringen maken met hun kil en onevenwichtig beleid het leven van heel wat mensen moeilijker. Dat moet veranderen. Jij bent in mei aan zet om de ommekeer mogelijk te maken. Wij hebben alvast een inspirerende prioriteitenlijst opgesteld voor een eerlijk beleid in het teken van gelijkheid en vooruitgang voor iedereen.

"Ja, het stakingsrecht staat onder druk. Ook in ons land.”

Het stakingsrecht is een essentieel onderdeel van de collectieve onderhandeling en de vakbondsvrijheid. Zonder stakingen hadden we geen weekend, geen betaald verlof, geen stemrecht. Dit recht staat sinds enkele jaren onder druk.

Persberichten

Vakbonden en ngo's zetten Waardig Werk in Colombia op nationale en regionale agenda

De coalitie 'Waardig Werk' is erin geslaagd om een omstreden investeringsakkoord met Colombia tegen te houden.

Carrefour: 1.672 werknemers geslachtofferd op het altaar van incompetentie en winstbejag

De wereld van de arbeid is opnieuw in rouw. Het ABVV betuigt zijn solidariteit en medeleven met alle werknemers en werkneemsters die van dichtbij of van ver getroffen worden door dit nieuwe sociale bloedbad.