Alle thema's

ABVV solidair met vakbondsleden Zimbabwe

Vandaag is een belangrijke dag voor vakbondsactivisten in Zimbabwe. Er verschijnen 19 vakbondsleden voor de rechter. Ze worden beschuldigd van ‘deelname aan een bijeenkomst met het oog op het bevorderen van openbaar geweld’. ABVV-voorzitter Robert Vertenueil schreef een brief aan onze regering om zich uit te spreken over de ondemocratische situatie.

20.000 keer bedankt!

Jullie waren geweldig op onze grote nationale manifestatie voor een sterke sociale zekerheid. Merci!

'Zekerheid in tijden van ontevredenheid' - opinie Miranda Ulens

Als mensen zich geen zorgen moeten maken, dan komt het mooiste in hen naar boven. Onze sociale zekerheid heeft daar een centrale rol in te spelen, stelt Miranda Ulens, algemeen secretaris ABVV.

Persberichten

Belgische vakbonden en ngo's vragen dringend een onderzoek naar de Colombiaanse spionagepraktijken op het Europese en Belgische grondgebied

De Belgische vakbonden ACV, ABVV en ACLVB en vele ngo's uit de Belgische coalitie voor waardig werk zijn met verstomming geslagen door het nieuws over de spionageactiviteiten van de Colombiaanse inlichtingendienst DAS in Europa.

Vakbonden en ngo's zetten Waardig Werk in Colombia op nationale en regionale agenda

De coalitie 'Waardig Werk' is erin geslaagd om een omstreden investeringsakkoord met Colombia tegen te houden.