Alle thema's

ABVV solidair met vakbondsleden Zimbabwe

Vandaag is een belangrijke dag voor vakbondsactivisten in Zimbabwe. Er verschijnen 19 vakbondsleden voor de rechter. Ze worden beschuldigd van ‘deelname aan een bijeenkomst met het oog op het bevorderen van openbaar geweld’. ABVV-voorzitter Robert Vertenueil schreef een brief aan onze regering om zich uit te spreken over de ondemocratische situatie.

20.000 keer bedankt!

Jullie waren geweldig op onze grote nationale manifestatie voor een sterke sociale zekerheid. Merci!

'Zekerheid in tijden van ontevredenheid' - opinie Miranda Ulens

Als mensen zich geen zorgen moeten maken, dan komt het mooiste in hen naar boven. Onze sociale zekerheid heeft daar een centrale rol in te spelen, stelt Miranda Ulens, algemeen secretaris ABVV.

Persberichten

ABVV verwerpt ontwerp IPA 2019-2020: onvoldoende antwoord op legitieme bezorgdheden werknemers

Het ontwerp IPA biedt onvoldoende antwoord op de legitieme vragen van de werknemers voor meer koopkracht en betere arbeidsvoorwaarden, zeker voor de werknemers met de laagste lonen.

Werknemers verdienen respect

De vakbonden hebben beslist om te protesteren. Er komt een nationale staking in zo veel mogelijk bedrijven op woensdag 13 februari.