Alle thema's

Bedrijven en mensenrechten: België moet engagement concreet maken

Hoewel er nog een lange weg te gaan is voordat een internationaal verdrag wordt aangenomen, is een dergelijk instrument essentieel om een einde te maken aan de straffeloosheid van multinationals op het gebied van de mensenrechten.

“Aan de volgende regering: gun mama’s rust!” - open brief

Gezinsorganisaties, vrouwenraad, mutualiteiten en vakbonden eisen dat de tijd die een mama kan spenderen met haar pasgeborene niet afhankelijk mag zijn van haar gezondheidssituatie vóór de bevalling.

Sociale zekerheid in het rood? Het zijn de inkomsten!

Om na jaren van budgettair wanbeleid de meubelen te redden wordt een ongezien zware inleveringsronde voorbereid. Niet op de uitgaven richting farma-industrie, wel op ziekte- en werkloosheidsuitkeringen, pensioenen en gezondheidszorg. De vakbonden willen dit vermijden door de focus te leggen op de inkomsten, en niet op de uitgaven van de sociale zekerheid.

ABVV voert op 14 mei actie voor meer koopkracht en tegen ongelijkheid

Op 14 mei mobiliseert het ABVV met de duidelijke eis voor meer koopkracht en een einde aan de toenemende ongelijkheid.