Alle thema's

18 december: dag van de rechten van de migrerende werknemers

Ter gelegenheid van de Internationale dag van de Migrant, hebben militanten van het ABVV, het ACV, CIRE en ORCA vandaag verzamelen geblazen voor het kabinet van staatsecretaris voor Asiel en Migratie, Maggie De Block

Actu Voor een menswaardig asielbeleid

Voor een menswaardig asielbeleid

Het ABVV roept de bevoegde politici op om de uitwijzingen te stoppen zolang er geen menswaardig asielbeleid is

Actu ABVV neemt deel aan internationale conferentie over LGBT-rechten

ABVV neemt deel aan internationale conferentie over LGBT-rechten

Het ABVV wil de discriminaties van lesbische, homoseksuele, biseksuele en transgender werknemers een halt toe roepen en neemt deel aan de mensenrechtenconferentie in het kader van de World Out Games in Antwerpen.

Sociale zekerheid bloedt leeg, herfinanciering is broodnodig

Het beleid van de afgelopen jaren dreigt vanaf 2021 een zwaar en sterk oplopend tekort te creëren in de sociale zekerheid. De vakbonden trekken nu aan de alarmbel en roepen de politici op om deze praktijken stop te zetten en een halt toe te roepen aan het beleid dat de tekorten doet oplopen en de sociale zekerheid onderuit haalt.

Verkiezingen 2019: tijd voor echt sociaal beleid

Na 26 mei staat één ding vast en dat is dat de werknemers en uitkeringsgerechtigden verandering willen.