Alle thema's

Actu ABVV neemt deel aan internationale conferentie over LGBT-rechten

ABVV neemt deel aan internationale conferentie over LGBT-rechten

Het ABVV wil de discriminaties van lesbische, homoseksuele, biseksuele en transgender werknemers een halt toe roepen en neemt deel aan de mensenrechtenconferentie in het kader van de World Out Games in Antwerpen.

Actu Stop de discriminatie van LGBT-werknemers

Stop de discriminatie van LGBT-werknemers

We steunen de oproep van het Europees vakverbond om discriminaties van lesbische, homoseksuele, biseksuele en transgender (LGBT) werknemers een halt toe te roepen. We dragen deze boodschap mee in de Belgian Pride

Actu Strijd tegen discriminatie blijft prioriteit

Strijd tegen discriminatie blijft prioriteit

Tien jaar na de Verklaring van Durban is de strijd tegen racisme en discriminatie nog niet gestreden. "Die strijd is én blijft een prioriteit voor de hele vakbeweging", aldus ABVV-voorzitter Rudy De Leeuw op de VN-conferentie

Sociale zekerheid bloedt leeg, herfinanciering is broodnodig

Het beleid van de afgelopen jaren dreigt vanaf 2021 een zwaar en sterk oplopend tekort te creëren in de sociale zekerheid. De vakbonden trekken nu aan de alarmbel en roepen de politici op om deze praktijken stop te zetten en een halt toe te roepen aan het beleid dat de tekorten doet oplopen en de sociale zekerheid onderuit haalt.

Verkiezingen 2019: tijd voor echt sociaal beleid

Na 26 mei staat één ding vast en dat is dat de werknemers en uitkeringsgerechtigden verandering willen.